donderdag 21 mei 2009

Ruig weer, leuke visserij (2)

Zoals beloofd hier nog het verslagje van de zondag. Na de flinke nederlaag gisteren toen Roland 4 mooie vissen pakte en ik helemaal niets, zondag weer vol goede moed naar de waterkant voor een revange haha. We zouden niet vroeg beginnen want we konden pas halverwege de middag vertrekken. Plan was om weer met de dobber te gaan proberen. Dat ging gisteren ondanks de harde toch verrassend goed. Dit keer gekozen voor wat meer comfort en een plekje gezocht met de wind in de rug. Er liep een mooi stroomnaadje dus daar konden we perfect de dobber mee laten voeren naar hopelijk een een zeebaars.

Het duurde ongeveer 20 minuten en zag in mijn ooghoeken Roland zijn eerste vis haken. Een leuke vis van ongeveer 45 cm. Dat begint weer lekker! Een poosje later haakte Roland ook zijn 2de zeebaars. Het zelfde slag als de eerste. In gedachte begon ik hem alweer te knijpen, ik zal toch zeker weer niets vangen... Maar na een goed anderhalf uur ging eindelijk mijn dobbertje ervan door. Yess eindelijk mijn eerste vis dit weekend! Ook deze was van het zelfde slag als de eerdere vissen. 2-1 zei ik tegen roland. Die kon er wel om lachen. Roland ging met kunstaas aan de gang om te kijken of dat misschien al zou werken. Ik wist er toen nog een zeebaars te vangen. Deze was een tikkie groteren net geen 50 cm. Uiteraard even een plaatje en hij kon weer zwemmen.

Leuke zeebaars aan de dobber

Hierna geen aanbeten meer gehad op deze stek. We stonden er ook al ruim 3.5 uur te vissen. Tijd om te verkassen. Dat leverde voor mij slechts een ondermaats visje op en daarna ook geen actie meer gezien. We zijn toen tegen 9 uur naar huis vertrokken. Toch weer ieder 2 maatse zeebaarzen gevangen.

Groeten,

Chris & Roland
Zeebaarsshop.nl

3 opmerkingen:

  1. Hello from Ireland Great Blog man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Check me out here!

    http://seirelandlurefishing.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Patrick, thank you for your complements! Hope you can understand all the dutch post's. I'll check your blog out asap!

    Greetings Chris

    BeantwoordenVerwijderen