zondag 7 juni 2009

Succesvolle dag (voor sommige dan...)

Afgelopen donderdag avond nog even wezen proberen op zeebaars. Roland met de dobber en ik met kunstaas. Het leverde voor mij markeel op en roland pakte 5 ondermaatse zeebaarsjes. Niet heel veel soeps dus. Zaterdag zou het hopelijk beter gaan. We kregen ook nog bezoek uit het "zuiden", Harold wilde graag eens met ons komen vissen. Geen probleem en gisteren, zaterdag zou het gaan gebeuren. Hopen dat het nu wat beter zou gaan. Omdat het met kunstaas niet veel was besloten om te gaan dobberen. Roland zou met Harold afspreken, ik zou dan naar de stek komen, moest in de ochtend nog even naar utrecht. Toen ik rond half 1 mooi optijd terug was, stapte ik 1 uur in de auto. Radio ging aan en pikte nog net de file info mee. Daar werd ik niet helemaal vrolijk van. Op de a4 richting delft stond 13 km file vanwege onderzoek van een eerder ongeluk. Dat was mooi klote, ik moest diezelfde a4 hebben. Besloten om maar om te rijden. Geen zin om in de file te gaan staan. Wie weet hoelang je dan nog in staat...

Roland en Harold waren wel mooi op tijd en toen ik eindelijk aankwam net de meeste actie gemist. Ze hadden al een paar mooie zeebaarzen gevangen. Dus snel opgetuigd en ingegooid. Roland en Harold bleven hun vissen vangen terwijl ik geen enkele aanbeet kreeg. Heel apart het zou toch niet weer zo'n dag worden...
Roland pakte enkele hele mooie zeebaarzen

Toen Harold ook al zijn 3de onder mijn neus vandaan ving wist ik het eigenlijk al. Dit wordt weer zo'n dag. Maar goed in iedergeval genoeg actie en Harold was zo niet voor niets gekomen.
Ook Harold ving zijn eerste Europoortbaarzen

Toen na een poosje geen aanbeten meer volgden zijn we verkast naar de volgende stek. Ik hoopte dat het hier voor mij beter zou gaan en dat ik tenminste nog 1 vis zou kunnen vangen. Maar als bijna vanzelfsprekend pakte Roland hier na een half uurtje weer een mooie zeebaars. Deze was lekker hoog gebouwd en echt gigantisch sterk. Tijdens de dril hadden we deze vis echt een stuk groter verwacht. Je kan al merken dat ze alweer goed aan het aansterken zijn.
stevig gebouwde zeebaars

Het was op deze stek toch wat minder als we hadden gehoopt. Roland ving nog een ondermaatse en daar bleef het bij. Harold miste helaas nog 1 beet. Ik had ook 1 aanbeet. Uitgerekend toen ik zat te bellen schoot mijn dobbertje weg. Na een iets wat paniekerige aanslag waarbij ik dus niet de lijn strakdraaide miste ik deze vis dus. Het was dus weer "zo'n" dag voor mij. Eindstand was dan ook Roland 7, Harold 3 en ik 0. Maar opzich is dat niet eens zo erg. Het was een succesvolle dag met mooie zeebaarzen. En daar gaat het natuurlijk om! (al is vangen natuurlijk wel zo leuk, als het droog wordt vanavond ga ik nog even pluggen hopelijk dat ik dan wel succes heb... Update: wel geweest maar geen succes, weer geen zeebaars. Op naar volgend weekend!)

Groeten Chris & Roland
Zeebaarsshop.nl

1 opmerking:

  1. Mooi verslag mannen,

    Ene, onze "wraak" zal zoet zijn Chris (-;

    Gr Harold

    BeantwoordenVerwijderen