maandag 13 juli 2009

Zoet meets Zout deel 3

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk weer zover. Bernd van Broekhoeven van Baarsvissen.nl zou dan weer onze kant op komen om samen met mij te gaan zeebaarzen. De omstandigheden waren eigenlijk perfect, een lekker windje uit de westelijke richting, half bewolkt en we zaten ook nog rond springtij. We hadden vrij vroeg afgesproken zodat mijn wekker al om 04:45 flink begon te loeien. Deze keer geen probleem om eruit te komen, ik zou immers gaan vissen! Half 6 zat ik in de auto op weg naar de afgesproken plek. We moesten eerst nog wat aas vangen in de vorm van steurgarnaaltjes. Half 7 kwam ik aan en Bernd was ook net gearriveerd. De handen werden geschud en we gingen snel op garnalenjacht. Dit ging wat moeizaam maar na een half uur hadden we er toch genoeg. We gingen snel op weg naar de eerste stek. Had er zelf veel vertrouwen in dat het hier helemaal goed moest gaan komen. Dat bleek dus even flink tegen te vallen. Een kleine 2 uur geprobeerd maar verder als 2 scholenbaarzen zijn we niet gekomen. De laatste tijd waren de vangsten op deze stek gewoon goed. En ik geloofde gewoon niet dat de zeebaars er niet zat. Ze bleken er wel degelijk te zitten alleen hadden ze geen interesse in de garnaal! Want toen bernd met de plug in de weer ging ving hij al vrij snel een mooie zeebaars.

Bernd ving de eerste mooie zeebaars aan de Megabass X-80 Beat Night Illusion

Ik wist gelijk genoeg, de dobber binnen gehaald en mijn spinstokje erbij gepakt en hieraan een Megabass Vision 95 geknoopt. We vingen hier met de plug 7 zeebaarzen waarvan de grootste 58 cm was. Helemaal niet verkeerd!
pikzwarte zeebaars

Daarna viel het stil en zijn we naar de volgende stek gegaan. Hier zouden we weer met de dobber beginnen. Op deze stek was het niet zo wild, Bernd kreeg 2 aanbeten waarvan 1 toen hij met zijn fototoestel zat te klooien. Hij kon mooi via de lens zijn dobber zien wegschieten. Maar helaas miste hij wel deze aanbeet. Maar gelukkig was hij bij de volgende aanbeet wel alert en wist deze wel te verzilveren. Zelf ving ik er ook nog 2 en daarna was het weer afgelopen. Ook met kunstaas nog geprobeerd maar dat maakte niets uit. We besloten dat het tijd was om aan ons zelf te denken, was ondertussen alweer een uur of 5 en we hadden flink honger. Dus even langs de shoarma tent. Roland was intussen ook gearriveert en met zijn 3en hebben we even pauze gehouden en in de zon op het gras gezeten.


Begin van de avond zouden we weer terug gaan op de plek waar we in de ochtend stonden en succes hadden met de plug. Dit leverde voor bernd en mij nog 1 leuke zeebaars op. Roland kon helaas niets bijvangen. Zo rond half 9 vonden we het wel mooi geweest en hielden we het voor gezien. Was toch een lange dag vissen, en de hele bijna de hele dag gooien met pluggen ga je toch wel voelen aan het einde van de dag. Maar het was zeker een hele gezellige en ook geslaagde dag met 5 mooie zeebaarzen voor Bernd en 7 voor mij. In augustus gaan we weer proberen af te spreken, dan gaan we kijken of we met oppervlakte kunstaas wat zeebaars kunnen vangen. Want dat is toch de meest spektaculaire visserij die er is.

Bernd zal op zijn website ook nog een leuk verslag schrijven van deze dag, wanneer het online staat zal ik de link plaatsen.

Groeten,

Chris Bogers
Zeebaarsshop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten