zondag 28 februari 2010

Middagje snoekbaars op het Haringvliet

Vorige week zondag 21 februari stond de eerste visdag met mijn nieuwe bootje gepland. Samen met Chris zouden we het gaan proberen op het Haringvliet. Helaas werkte de buitenboordmotor deze dag niet mee en zijn we niet aan vissen toegekomen. Zaterdag 27 februari met een nagekeken motor nog maar eens gaan proberen, deze keer met wouter, die eigenlijk voor de eerste keer op snoekbaars viste. Omdat de wind in de ochtend iets teveel van het goede was en ook de regen met bakken naar beneden kwam zijn we pas in het begin van de middag naar de trailerhelling gereden. Om 2 uur precies gleed de boot het water in en na 5 minuten varen kwamen we op de eerste stek. Het waaide nog flink en dus was het voor mij als onervaren schipper niet makkelijk om de boot op de stek te houden. Naarmate de middag vorderde werd de wind stukken minder en viel tegen een uur of 4 zelfs helemaal weg. Vanaf dit moment was het een stuk makkelijker en kreeg ik zowaar ook mijn eerste harde aanbeet. Helaas loste deze vis na enkele seconden, maar het zelfvertrouwen was terug. Nog maar eens hetzelfde driftje gemaakt en dit keer was het wouter die een mooie aanbeet kreeg. Deze bleef wel hangen en zo kon wouter zijn eerste snoekbaars bijtellen.
Ik kreeg de snoekbaarzen ondanks verschillende mooie aanbeten maar niet te pakken.Leuke snoekbaars voor wouter

Het laatste uur ving wouter zijn tweede snoekbaars van een cm of 60 een mooie strakke vis zoals we ze graag zien. Net als bij mijn laatste kayak tripje met bram kwamen alle aanbeten op de Giant X-Layer Peach and Pepper op een 21 grams loodkopje. Ondertussen begon het al aardig te schemeren en zijn we teruggevaren.En uiteraard weer snel terug

Ik hoop dat het volgend weekend goed visweer is, dan ga ik zeker weer.

Groeten Roland
Zeebaarsshop.nl

2 opmerkingen:

  1. Hy there,

    nice fish, can you tell me the name of the species?

    Best regards Spinnmaster

    At: www.spinnmaster.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,

    The specie is called Zander in english and "snoekbaars" in dutch. A fresh water fish that's really fun to catch. Unfortunally not much of a fighter like the sea bass.

    Cheers Chris

    BeantwoordenVerwijderen