dinsdag 25 mei 2010

Zeebaarloos dit weekend...

Na het geweldige succes van vorig weekend waar we 1 super mooie zeebaars wisten te vangen en Roland helaas zijn kans miste. Waren we dit weekend met het toch wel mooie weer behoorlijk enthousiast en hoopvol op een paar leuke sessies op de zeebaars. Hoe ver konden we er naast zitten...
Zaterdag zijn we van 's ochtends vroeg tot begin van de avond op pad geweest. Het was super lekker weer, tot we bij de kust kwamen en er een rare soort mist zagen hangen. Die "rare" mist zorgde ervoor dat het echt koud was aan het water! Heel apart, ongeveer 1 km land inwaarst was het korte broek en t-shirt, maar aan het water in de mist was het gewoon 2 truien, muts op en een dikke jas aan! Dit zal waarschijnlijk geen goede invloed hebben gehad op de zeebaars want de hele dag geen enkele aanbeet gehad.

Maandag was het tijd voor een herkansing, met alweer een lekker zonnetje besloten we nu om eens naar de pier van Hoek van Holland te gaan. Misschien dat daar wel een baarsje te vangen zou zijn. Nu was het aan zee wel erg lekker en zowaar konden we voor het eerst dit jaar in een t-shirt vissen, heerlijk. Na een paar uur fanatiek gooien en aanbeetloos te zijn was het tijd voor een pauze. Het was rond hoog water toen we eens de andere kant op keken, zeg maar de zee kant van de pier. En zowaar zagen we daar wat gepen klooien voor de stenen. Roland was gelijk fanatiek en knoopte er een klein blauw pilkertje aan om te kijken of hij er 1 kon vangen welke dan als aas ging dienen. Ik vond het ook wel grappig en pakte een zilver pilkertje en knoopte die eraan. Na een kwartiertje gooien een mooie beuk en aan de hengeltop te zien zat er een mooie makreel aan! Dat was lachen zeg! We hadden nu ook gelijk aas en roland knutselde een profesionele montage inelkaar. Ik besloot het allemaal op mijn gemakje eens te bekijken om te kijken of het roland zou lukken een paar gepen te vangen. Nou dat lukte hem prima! De ene mooie geep na de andere werd door hem gevangen, en hij was zowaar weer vrolijk en alle ellende vergeten van het slechte vangsten tot dus ver. Ik deed nog een verwoede poging een zeebaars te vangen maar na een uur tevergeefs gooien besloot ik toch ook maar op de geep te gaan. Zo hebben we nog een paar leuke uurtjes lekker gevist, en met het mooie weer was onze dag toch nog prima geslaagd!

Hopelijk kunnen we volgend weekend weer iets positiefs melden over de zeebaars.