dinsdag 9 november 2010

Nieuwe stek, leuke visserij

Afgelopen zaterdag stond er zoals zo goed als elk weekend weer een dagje vissen op de planning. Deze keer gingen we weer met zijn drieën, Wouter was ook weer van de partij. Vandaag starten we op een bekende stek van ons omdat daar de laaste weken gewoon erg leuk baars en snoekbaars te vangen was. We viste weer met de felgroene fin-s en de iets kleinere Nitro soft finesse van Illex. Deze keer was het eigenlijk niet anders. Alleen bleken ze net even 100 meter verder te zitten dan waar we ze normaal gesproken vingen. Het begin verliep wat stroef maar toch na een half uurtje begon de beet er wat in te komen. Het lukte zelfs om een dubbelvangst op de kant te krijgen, Wouter wist namelijk ook raak te slaan op een mooie aanbeet.Dubbelvangst!

Niet veel later wist Roland een fel vechtende baars te landen, een prachtig beest met een "afgekloven" staart zoals Roland dat zo mooi wist te vertellen.Mooie baars voor Roland

De aanbeten bleven met regelmaat komen en het lukte Wouter samen met Roland om opnieuw een dubbelvangst op de kant te krijgen. Het schepnet kwam dus goed van pas, en twee snoekbaarzen tegelijk scheppen is natuurlijk altijd leuker als 1!Dubbele dubbelvangst vandaag!

Nadat we toch al weer 2 uurtjes leuk stonden te vissen en er regelmatig een snoekbaars of baars boven kwam, besloten we toch in te pakken en op weg te gaan naar een nieuwe stek waar we het wilde gaan proberen. Het zou zeker een half uur rijden zijn, en met het steeds vroeger donker worden heeft het geen zin meer om laat op de nieuwe stek aan te komen. Eenmaal aangekomen besloten we de eerste de beste kade eens af te vissen. We wisten niet wat we konden verwachten, gewoon proberen dus. Qua weer konden we wel verwachten wat er ging gebeuren...Dit zegt genoeg over wat er ging komen...

Voordat de bui echt losbarste wist Wouter wel een mooie baars te vangen. Na zijn vis hebben we nog even gestaan maar toen barste de regen echt goed los en zijn we snel naar de auto gerend!Net voor de bui gevangen...

We besloten deze regenbui te gebruiken om naar een andere stek te rijden die er vlak bij lag. Gelukkig duurde de bui niet lang en konden we gelijk weer verder met vissen. We besloten bij een brug te beginnen, en hier ving ik in de eerste worp al een klein snoekbaarsje. Dat was dus een lekkere start! Roland wist in zijn 2de worp een betere snoekbaars te vangen.Snelle start op een nieuwe stek

We hadden natuurlijk gelijk de hoop dat het helemaal los zou gaan hier, maar helaas. Het bleken de enige 2 vissen te zijn want hierna geen aanbeet meer gehad. We besloten toen om met zijn drieën gewoon de kanten af te vissen om zo vanzelf de vis tegen te komen. Dit lukte voor Wouter en Roland best aardig, ze wisten een hoop leuke baarzen te vangen zo. Wouter ving ook nog een kleine snoekbaars op deze manier. Zelf lukte het me niet op een aanbeet te krijgen. Waarschijnlijk omdat ik achteraan liep ;-). Tegen de schemer werd het weer tijd om in te pakken en richting huis te gaan. Volgend weekend wordt er uiteraard weer gevist. We houden je op de hoogte!