zondag 9 maart 2008

Dagje op de snoekbaars

Zaterdag zijn Roland en ik na toch wel enige twijfel omdat het in de middag flink zou gaan waaien toch weer richting de waterkant getrokken. We hadden alle twee behoorlijke viskriebels en besloten om weer en wind te trotseren. De Pezon et Michel stokjes gingen de auto in samen met een zakje shadjes en wat loodkopjes. We waren zo rond een uur of 12 op de eerste stek aangekomen. De wind viel gelukkig nog mee, zeker omdat die haaks op onze lijnen stond. De tweede worp leverde al een mooie aanbeet op, maar ik wist die niet raak te slaan. Dat was erg jammer, maar gaf wel hoop. Roland had na een paar worpen ook een mooie aanbeet en wist een hele mooie baars te vangen van 43 cm. Dat was al een lekker begin!

Al gelijk een lekker begin, Roland met een mooie baars van 43 cm.


Van dergelijke baarzen blijven we onder de indruk...


Na een kwartiertje gooien kreeg ik weer een flinke aanbeet vlak onder kant. En weer miste ik deze aanbeet. Ik besloot maar eens om van shadje te wisselen en er een kleinere aan te doen. Niet veel later wist Roland zijn tweede vis te vangen. Dit keer een mooie snoekbaars van 58 cm.


De eerste snoekbaars voor Roland van 58 cm


Ondertussen was de wind al flink aangetrokken en ook het zonnetje verdween achter de wolken. Ik vond het toch wel tijd worden dat ik een aanbeet ging raak slaan. Ik ging er eens goed voor zitten, straalde mijn shadje nog eens goed in zodat de snoekbaars hem wel moest pakken. Worp na worp gebeurde er helemaal niets... Tot eindelijk na 15 minuten volle concentratie die ene aanbeet. Een fractie voelde ik weerstand en toen los. Het begon nu toch wel wat vervelend te worden. Zeker toen ik Roland hoorde roepen om even te komen helpen met het landen van zijn 2de snoekbaars. Deze was 52 cm en mocht snel weer terug het water in.

Ondertussen was de wind nu flink aangetrokken en werd het contact houden met de bodem steeds lastiger. We besloten het nog een uurtje te proberen. Uiteraard haakte Roland weer de volgende snoekbaars. Deze was net maats en mocht ook gelijk weer terug het water in. Toen viel er een half uur volledige stilte. Zelfs Roland kreeg geen aanbeten meer. En toen had ik eindelijk de langverwachte dreun vlak onder het kantje en dit keer sloeg ik zelfs raak! Na de nodige strubbelingen kwam er een hele mooie baars boven. Die mocht mooi op de foto. Roland probeerde hem te pakken, maar schijnbaar vond de baars het te hard waaien en schudde een keer met zijn kop en verdween weer naar de bodem. Roland schatte hem zeker op 45 cm. Jammer dat we er geen foto van konden maken maar ik was gelukkig na een hele middag vissen eindelijk van de 0 af. We gingen nog een paar worpen maken en daarna naar huis. We hadden wel weer genoeg in de wind gestaan. En om nog maar eens te bewijzen dat het vandaag de dag van Roland was ving hij nog een mooie snoekbaars van 61 cm.

En als afsluiter nog een mooie snoekbaars voor Roland

En rond half 6 gingen we weer richting huis. Het was geen makkelijke visserij die dag, maar het heeft toch weer zeker voor Roland een paar hele leuke vissen opgeleverd. En ondertussen beginnen de zeebaarskriebels ook weer flink op te spelen nu de temperatuur steeds hoger wordt en het al langer licht blijft 's avonds. We moeten nog een kleine maand geduld hebben...

Groeten Chris en Roland

Zeebaarsshop.nl

1 opmerking:

  1. Bij Vislokaal kan je gegarandeerd zeevruchten kopen van de allerhoogste kwaliteit. Van heerlijke oesters tot kokkels, garnalen en nog veel meer schatten uit de zee. Wij versturen onze zeevruchten gekoeld.

    BeantwoordenVerwijderen