vrijdag 4 juni 2010

Avondje Zeebaarzen

Gister avond nog even een paar uurtjes alleen op pad geweest. Het was lekker weer en ik had behoorlijk zin om even een avondje wat te proberen. Ik wilde met diverse softbaits het een en ander proberen op hele lichte loodkopjes. Door met hele lichte kopjes te vissen kan je namelijk je shadje tergend langzaam binnen vissen. Ik was/ben er wel van overtuigd dat langzaam op dit moment de manier is om een zeebaars te vangen met het nog relatieve koude water. Ik had wat loodkopjes van 7 gram en een paar Illex Finesse Jigheads van 5,4 gram meegenomen. De shads waar ik mee aan de slag ging waren de 4 inch Spindle Worms van Megabass en de Shad GT van Delalande.

Op de eerste plek heb ik ongeveer 2,5 uur gestaan en van alles geprobeerd. Maar helaas gaf de zeebaars hier niet thuis. Door het redelijke heldere water kan je wel mooi je shadje door het water zien gaan en doordat je zo heel langzaam vist bleef deze ook mooi op diepte. Vooral de Spindle Worm blijkt een prachte actie te hebben die perfect tot zijn recht komt op een licht loodkopje. Maar goed, helaas had de baars er geen zin op de eerste stek. Zo tegen 11 uur besloten nog een klein uurtje op een andere plek te proberen. De Finesse Jighead van Illex en een parelmoeren Shad GT moesten het hier gaan doen. En zowaar na 10 minuten vissen een redelijke voorzichtige aanbeet en daar was dan toch de eerste zeebaars van de avond.Na 3 uur vissen eindelijk een aanbeet!

Een leuke vis die ergens tussen de 45 en 50 cm. lang was. Even een plaatje geschoten en hij kan weer snel terug. Door deze snelle aanbeet was er natuurlijk hoop op meer. Maar na een half uurtje gooien nog steeds geen actie gezien te hebben vond ik het rond kwart over 12 wel weer mooi geweest. Zaterdag gaan Roland en ik weer op pad, we laten natuurlijk weten hoe het is gegaan.

Groeten Chris
Zeebaarsshop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten