vrijdag 25 juni 2010

Diepduikend...

Afgelopen week zijn Roland en ik 2x wezen vissen op zeebaars. We hebben in de avond gevist en de eerste sessie was op woensdag avond. Gekozen voor lekker simpel vissen met een tasje met wat pluggen en een spinhengel en zo wat stekjes afvissen. Het was een mooie avond met nauwelijks wind. Ideaal weer om met wat lichtere plugjes aan de gang te gaan. We zijn gestart met de Vision 95 van Megabass maar dat leverde op de eerste 3 stekjes helaas niets op. Op de laatste stek van de avond eens van plug gewisseld en terwijl ik in mijn pluggen doos keek viel mijn oog op de DD Squirrel van Illex. Hmm, waarom niet, misschien dat een wat dieper duikende plug wel in trek is. Deze dus in de speld gehangen en gooien maar. Al na een worp of 7 een mooie beuk op de hengel en even later kon ik een mooie zeebaars uit het water tillen van tegen de 50 cm.Mooie zeebaars op de dieper duikende Squirrel

De Squirrel viel duidelijk in de smaak want hij was bijna helemaal verdwenen. Gelukkig zat de dreg niet lelijk in een kiewboog en was makkelijk los te maken. Even een paar foto's en hij kon weer snel terug het water in.Goed te grazen genomen...

Na deze vlotte start hoopte we op misschien wel meer. Maar een uurtje later toen het zo goed als donker was geen stootje meer gehad. Toch een leuke baars gevangen. Op de weg terug nog even een mooie foto gemaakt als afsluiting van de avond.

Groeten,

Chris & Roland
Zeebaarsshop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten