dinsdag 13 juli 2010

Avondje ontspannen

Maandag avond dan eindelijk weer tijd om eens te gaan zeebaarzen. Een tweetal drukke weken achter de rug waar nog een hoop voor de studie gedaan moest worden voordat het vakantie is. Verder was er natuurlijk ook nog het WK waar Nederland helaas niet met de beker naar huis is gegaan. Maar goed, vanaf deze week dan eindelijk officieel vakantie, wat dus ook betekend tijd om te zeebaarzen!

Gister avond dus een paar uurtjes naar de waterkant getrokken. Besloot om lekker relaxed aan te doen, de Lucky Craft ESGII ging mee samen met een paar plugjes in de vorm van de Megabass Vision 95 Al Tenryu Ayu en de Lucky Craft Pointer in sardine kleur. Uiteraard ging er voor wanneer het donker was nog een paar kleine loodkopjes met de bekende paarse wormpjes in de tas. Rond kwart over 8 kwam ik aan op de eerste stek. Er stond een lekker windje wat voor een kleine kabbel op het water zorgde. Naar mijn mening is dat nooit verkeerd. Ik besloot op elke stek een half uurtje te vissen en als het dan niets was weer te verkassen. Dat kon ik dus al 3 keer doen, maar gelukkig op de 4de stek kwam al vrij vlot rond de klok van 10 de eerste aanbeet op de vision 95. Ik wist in eerste instantie even niet wat het was, pal voor de kant knalde er als een kamikaze piloot een klein visje op de plug, en vervolgens een spartelfestijn van jewelste. Toen het visje uitgesparteld was kon ik eindelijk zien waar het om ging, een klein zeeforelletje! En dan met de nadruk op klein, hij was denk ik niet langer dan 25 cm... Maar toch vol overgave een plug van bijna 10 cm. aanvallen. Op de kant wist hij zich al van de haak los te wurmen om vervolgens weer spartelend tussen de stenen te belanden. Ik wilde nog een foto'tje maken maar omdat hij niet stil bleef liggen maar snel terug in het water gezet. Het tenslotte tere visjes.

Gelukkig, eindelijk een visje deze avond. Snel weer ingeworpen en geloof het of niet, na een tiental meter binnenspinnen een mooie beuk, flink kopschudden en vervolgens enkele korte runs. Kijk dat lijkt er meer op! Na een leuke dril waarbij de ESGII diverse malen ver doorboog en de slip vaak kort te horen was kon ik de zeebaars landen.Dat lijkt er meer op...

Deze zeebaars had de plug vol van de voorkant gegrepen, de voorste dreg zat mooi in de hoek van de bek. Helaas had ik geen meetlint bij me maar naar schatting zal deze ergens tussen de 55 en de 60 cm zijn geweest. Een mooie sterke vis, die liet zien waarom zeebaarzen de mooiste sportvissen zijn. Na een paar plaatjes snel weer terug het water in gezet. Hij moest even bijkomen maar daarna verdween die weer de diepte in met een paar krachtige slagen.De Vision 95 vol van voren gegrepen...

Toen ik weer een worp maakte hoopte ik natuurlijk stiekem weer op een aanbeet. Maar helaas er kwam geen vis meer boven op deze stek. Nog wel een plugwissel geprobeerd maar ook dat hielp niet. Ondertussen was het bijna donker en werd het tijd op met het de paarse phenomworm te gaan vissen. Ik besloot terug te gaan naar de eerste paar stekken waar met het licht en de plug geen actie was. Misschien dat het in het donker beter zou zijn. Helaas ook niet en tegen 12 uur weer richting huis vertrokken. Later deze week nog maar eens een avondje proberen.

Groeten,

Chris
Zeebaarsshop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten