vrijdag 16 juli 2010

twee berichtjes van afgelopen dagen, deel 1

Na afgelopen maandag een klein succesje geboekt te hebben met de plug, dinsdagavond met Roland nog eens gaan proberen. Vervolgens ben ik zelf donderdagavond nog geweest. Nu eerst de dinsdag:

Dinsdagavond had Roland ook tijd dus gingen we nu met zijn tweeën naar de stek waar ik de dag ervoor een leuke vis had gevangen aan de plug. Ik was er iets eerder en besloot eens te kijken of ze ook interesse hadden in een oppervlakte plug. Daar een minuut of 20 mee gevist maar geen enkele respons. Tijd voor de wissel naar de Vision 95, en zowaar na een paar worpen een paar meter uit de kant een mooie aanbeet. Mijn hengel boog gelijk mooi door en er werden een paar meters lijn genomen. Toen hij uitgeraasd was en na nog hevig kopschuddend eindelijk moe was kon ik hem landen. Toevallig kwam Roland net aan en kon mooi helpen met onthaken van de Vision 95 was compleet in zijn bek verdwenen. Gelukkig kregen we de dreg weer los en kon deze bijna zwarte zeebaars weer terug het water in.Alleen het lipje van de plug was nog te zien...

Dit was een lekker begin van de avond. We bleven nog een doorvissen. Tot ik na een kwartiertje terwijl ik mijn plug binnenviste op de plek waar die ongeveer zou moeten zijn in het water een wolkje aasvis zag wegspringen. Een seconde later een mooie beuk en nummer twee van de avond had de vision 95 gegrepen. Ook deze zeebaars was weer prachtig donker gekleurd en mocht na een foto weer snel zwemmen.Niet groot, wel prachtig donker gekleurd

Na deze vis viel het stil en zijn we verkast naar de volgende stek. Hier had Roland na een tiental minuten een mooie aanbeet pal voor zijn voeten. Maar helaas schoot deze vis weer bijna direct los. Dat was erg jammer. Helaas hierna geen actie meer. Ook de laatste stek leverde "slechts" een mooie aanbeet met vervolgens een bloedstollende run van een meter of 6 waarna de haak losschoot... Dat was flink balen natuurlijk!

Groeten,

Chris en Roland
Zeebaarsshop.nl

4 opmerkingen:

  1. Hello guys,

    nice ctch, veru dark that bass... very nice ;)

    Best regards, Matos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    Could you teach me where are you normally do bass fishing in Netherlands?
    I often went to the IJmuiden or zeeland but not so much bass can get.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Matos, Thanks for the complement! On some marks the bass are almost black. They are real beauties!

    @ Toshihiro, I can't tell exactly where i fish, i can only tell that it is in the Europoort area.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Chris,

    Thank you for your information.
    I bring several lures from Japan and trying at several places but I still not yet known the Europe see bass behavior.
    So I'd like ask local fisherman's information.

    Any way thank you very much!

    Toshihiro

    BeantwoordenVerwijderen