zondag 18 juli 2010

En deel twee

Donderdagavond was ik weer even geweest, helaas nu weer alleen. Ook nu weer gekozen voor de vision 95 icm de Lucky Craft ESGII. Persoonlijk een hele goede combinatie. De lichte plugjes zijn goed te werpen en ook voor het twitchen wat momenteel erg goed werkt om de zeebaars te vangen is de hengel ondanks de lengte waar ik mee vis toch goed geschikt. Over het twitchen zal ik komende week een apart stukje schrijven over hoe dat precies in zijn werk gaat.

Maar goed, de visserij van donderdagavond. Deze begon erg goed, al na een minuut of 10 een mooie beuk juist op het moment dat ik de plug stil liet hangen. Het was even schrikken en zaak om snel alert te zijn om te voorkomen dat de zeebaars naar beneden duikt vlak langs een steile rand vol narigheid. Na een paar korte vluchtpogingen gaf de zeebaars zich gewonnen en kon ik hem landen. Het was een mooi exemplaar van naar schattig een cm. of 55. De plug beviel hem schijnbaar erg goed. Voordat ik hem naar de kant toe trok om hem te pakken stak alleen nog maar de achterkant(!) van de plug uit zijn bek. Ik had hier graag een foto van gemaakt, maar een zeebaars zou een zeebaars niet zijn als hij hevig begint te kopschudden en doen als je hem wilt pakken. Waardoor de plug plug weer te voorschijn kwam.Mooie zeebaars die vol overgave voor de Vision 95 ging



Na een paar foto's te hebben genomen mocht deze vis uiteraard weer verder zwemmen. Na de vlotte start was het vertrouwen groot op nog één of meerdere vissen. Ik daar gelijk in, een minuut of 10 verder een keiharde aanbeet en gelijk een snelle run. Ik hield gelijk de hengel hoog om te voorkomen dat de lijn de scherpe stenen zou raken. Het ging allemaal goed. De vis ondernam nog diverse pogingen, en alsof hij wist dat zwemmen geen zin meer had begon hij woest te kopschudden in het oppervlak. En zowaar vloog vlak daarna de plug mijn kant op en wist de deze waarschijnlijk erg mooie zeebaars te ontkomen.

Vreemd genoeg de rest van de avond helemaal geen actie meer gehad. Nog op diverse plekken geweest, maar overal bleef het stil. Toen het echt donker was weer richting huis vertrokken. Zaterdag volgt een herkansing.

Groeten,

Chris
Zeebaarsshop.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten