zondag 4 juli 2010

Megabass Vision Oneten

Afgelopen week kreeg ik via de mail onderstaande review binnen van Kees over de Megabass Vision Oneten sw. Deze willen we graag delen met de jullie:

Afgelopen weekend voor het eerst kans gezien om de Megabass Vision Oneten SW eens stevig aan de tand te voelen gedurende enkele baarssessies. De afgelopen maanden had ik al veel positieve dingen gehoord over het merk Megabass en in het bijzonder over de "one-ten" maar tot op vaderdag jl. nog nooit één op "voorraad" gehad. Het werd dus zowel een vuurdoop als gelijk een eerste kennismaking.

Al meteen bij de eerste worpen werd duidelijk dat hier een plug betreft die werkelijk tot de top behoort in het onmetelijk grote assortiment dat heden ten dagen voor ons zeebaarsvissers gereed ligt in de winkels. De plug laat zich ver, en zonodig echt ver wegzetten en gooit daarbij werkelijk als een speer. Het liefst geworpen met een wat langere opslag en je ziet de one-ten heel stabiel en zonder te waggelen door de lucht klieven, een waar genot dus om mee te werpen.

Wat het binnenvissen van de plug betreft heb je als visser een stukje kunstaas in handen wat erg veelzijdig genoemd mag worden. Je kan deze plug langzaam of juist zeer snel binnendraaien terwijl ze onberispelijk stabiel door het water blijft lopen, iets dat niet veel pluggen is gegeven! De plug laat zich goed jerken of tikkend binnen tikken en vertoont daarbij met zijdelingse bewegingen haar aantrekkelijke flanken die opvallende signalen afgeven in het water.

De diepte waarop de one-ten zich laat vissen schat ik op zo'n goede 60 cm en daarmee laat deze plug zich heerlijk vissen over de vele ondiepe stukken water die de Oosterschelde rijk is.

Tijdens de laatste sessie ving ik trouwens aan deze plug twee formidabele en hard vechtende baarzen, die beiden leken te zijn van dezelfde jaarklasse. Op de meetlat deden ze amper voor elkaar onder en lieten bijna elk 57 cm noteren! Wel had de ene baars aanmerkelijk meer gewicht dan de andere, maar een knieroor die daar op let natuurlijk. Op zo'n moment kan je dag haast toch al niet meer stuk.

Resumerend kan ik zeggen dat ik met de one-ten een formidabele plug erbij heb gekregen die zeker niet de laatste zal zijn. Het betreft hier duidelijk de betere klasse kunstaas en dat merkt men ook in de aanschafwaarde ervan want deze ligt toch vrij hoog. Dat weerhoudt mij er trouwens ook van om de plug zomaar klakkeloos in te zetten op voor mij onbekende stekken. Ik zelf aanschouw een te bevissen stek toch altijd eerst het liefst met laag water. Echter het plezier wat men aan deze plug doet beleven en de goede resultaten die ze oplevert zullen mij er zeker niet van weerhouden om ze intensief te gebruiken waar ze voor is bedoeld, en dat is onbekommerd en met veel plezier achter de zeebaarzen aanjagen!

Grt. Kees de Kock

Geen opmerkingen:

Een reactie posten